Als stad is je identiteit belangrijk. Je diensten worden door heel wat mensen gebruikt en opgemerkt, zoals de sportdienst van Kortrijk. De dienst zorgt voor alle sportactiviteiten en spoort de Kortrijkzaan aan om meer te bewegen. Een doelstelling die doorheen de jaren een andere invulling en aanpak vraagt. Tijd om in actie te schieten en de sportdienst even dynamisch te maken zoals hun aanbod.
Over sport kortrijk
Als sportdienst van de stad Kortrijk is het belangrijk dat het sportaanbod gevarieerd, aantrekkelijk en amusant is. Doorheen het jaar organiseert de sportdienst heel wat jaarcursussen, halfjaarlijkse cursussen en events voor jong en oud. Zo zet de stad de Kortrijkzanen aan om te bewegen.
144 uur
aan opvolging
6
interactieve workshops
1
uitgedragen missie
Uitdaging
Relevant blijven in een veranderende stadsomgeving
Doorheen de jaren is de positionering en invulling van de sportdienst van Kortrijk veranderd. De communicatie en uitstraling komen niet meer overeen met hun huidige visie. Daarom is een grondige analyse van de stadsdienst nodig: waar staan ze nu voor en hoe brengen we dat in beeld zodat de doelgroep nog steeds bereikt wordt?
“GBL is een waardevolle partner die zich echt verdiept in de materie en je bedrijf. Daardoor is de creatie volledig op maat van onze wensen.”
Mia Maes, directeur sportdienst Kortrijk
AANPAK
TEAMWORK MAKES THE DREAM WORK
In een grote organisatie zoals stad Kortrijk is het belangrijk dat alle betrokken partijen akkoord gaan met de veranderingen. Daarom organiseerde we enkele strategische workshops met de verschillende teams. Op die manier verkrijgen we heel wat interessante inzichten vanuit diverse invalshoeken, wat ertoe leidde dat we een eensgezind en standvastig resultaat verkrijgen. Zo kwamen we tot een nieuwe positionering die de eigenschappen van de stad perfect bezit en die door de hele organisatie wordt gesteund.
RESULTAAT
RIJKELIJK DYNAMISCH
In een zoektocht naar meer relevantie, meer ambitie en meer uitstraling gingen onze strategen, designers en printspecialisten aan de slag om Sport Kortrijk op de kaart te zetten als hét aanspreekpunt voor een veelzijdige, aantrekkelijke en kwalitatieve sportbeleving in de stad. Door de juiste vragen te stellen en alle neuzen in dezelfde richting te krijgen, wist ons team het superrijke aanbod te bundelen en te vertalen naar een nieuwe positionering. Daarbij hoort een manifest dat van Kortrijk een waar Sportrijk maakt.
Ook de branding kreeg een opfrissing waardoor de strategie en stijl samensmelten in een visuele identiteit. Die identiteit is kleurrijk, energiek en geeft perfect de nieuwe visie van de stad weer. Een visie die zowel burgers als medewerkers aantrekt, inspireert en trots maakt op hun stad.