Branding of rebranding

Image

Een merk is werk: welke soort rebranding heeft jouw merk nodig?

Waarom (potentiële) klanten jouw merk boven het andere verkiezen, heeft vaak te maken met branding. Een goede branding houdt je namelijk steeds top of mind, het vergroot de bekendheid van je merk of bedrijf én het roept positieve gevoelens op bij je doelpubliek.

Maar de wereld evolueert constant, dus waarom merken niet? Om klaar te zijn voor nieuwe uitdagingen is het soms nodig om een sterk merk te updaten of te moderniseren. Van een eenvoudige evolutie qua kleur of font tot de ontwikkeling van een nieuwe merkidentiteit, inclusief nieuwe naam ... je moet voortdurend werk maken van je merk en imago, en dat vraagt soms om een rebranding.

1. Je hebt al een sterk logo, maar botst op de grenzen van je merk?

Geen probleem, we maken je branding rijker.

Je hebt al een iconisch logo met een hoge merkwaarde? Ideaal. Maar wist je dat je ook subtiele veranderingen kan doorvoeren om nieuwe klanten aan te trekken? Of dat een uitbreiding van je brand identity je merk een stuk hedendaagser of boeiender kan maken? 

Dat is nu net wat we deden voor STADSBADER, een aannemer met een stevige reputatie in de bouwwereld. Zo introduceerden we een zachte tint muntgroen in het kleurenpalet en highlightten we titels en copy met een extra big en bold font. En we gingen verder. We gaven het stoere STADSBADER-dna een menselijke touch en organiseerden fotoshoots in de headquarters en op de werven om de beeldbank letterlijk een gezicht te geven. Het logo, waar we niet aan raakten, inspireerde ons dan weer tot een nieuw brand system en herkenbare motionstijl. 

Video file

2. Je wil jouw logo opfrissen, maar de herkenbaarheid behouden?

We gaan voor een doordachte restyling.

Wanneer heb jij jouw visuele identiteit nog eens kritisch bekeken? Weerspiegelt je imago nog je ambities? Sluit je merk nog steeds aan bij jouw aanbod? Soms is het nodig om je merk een upgrade te geven. Met een restyling geven we een moderne touch en een nieuw elan aan je logo en huisstijl. Fris, up-to-date en zonder de opgebouwde herkenbaarheid van jouw merk te verliezen. 

Voor Vandenbossche behielden we de essentiële elementen van het oude logo, maar stemden we het beeldmerk en woordmerk beter op elkaar af. We voegden een laagje lifestyle toe en gingen voor een meer premium look & feel.

Omdat de core business doorheen de jaren veranderd is, hebben we ook de tagline aangepast naar de uitgebreide activiteiten.

Image
Image

3. Je hebt een sterke naam, maar het is tijd voor een frisse wind en een nieuwe visuele identiteit, inclusief volledig nieuw logo?

Een merk is nooit statisch, maar even dynamisch als de consumenten en de wereld waarin ze zich voortbewegen. Ook voor Bariseau-Mottrie, een erkende Opel- en Nissan-verdeler met verschillende vestigingen, was het tijd voor een nieuw logo. Met een herkenbaar icoon, waarbij de initialen en het koppelteken een glimlach vormen, maakten we hun passie voor klantvriendelijkheid visueel. De juiste vorm, kleur en een passend lettertype zorgen hier voor een herkenbaar en uniek logo.

Image
Image

4. Een rebranding en nieuwe look?

Soms heb je ook nood aan een nieuw verhaal, mét nieuwe merknaam.

Wanneer je je als bedrijf op nieuwe markten begeeft, dan gaan we met een rebranding een stapje verder dan de restyling van je huisstijl. We zorgen ervoor dat jouw merk opieuw matcht met die nieuwe markt, we bouwen aan een positionering en bedenken een passende naam die de lading van jouw activiteiten dekt.

Geef toe, niets deed vermoeden dat Electro & Light Systems laadpalen en warmtepompen verdeelt aan professionele installateurs, toch? Dankzij de nieuwe naam NOWW is het bedrijf klaar voor de toekomst, én voor de toekomst van haar klanten. Bekijk alvast de teaser, en hou zeker onze social media kanalen in de gaten voor een update.

Video file

5. Je wil een compleet nieuw merk in de markt zetten?

Leuk, wij houden van carte blanche. Net zoals onze experten durft ook het gloednieuwe merk Las Vegan vernieuwend te zijn. Om 6 klassieke en 6 gewaagde veganistische toppings op de frituurmarkt te lanceren, was een sterk merkconcept nodig. Met een rebels kantje. We zorgden voor een catchy naam en een branding boordevol fun en originaliteit.

Benieuwd hoe we dat aanpakten? Lees onze case.

Image

Ook een sterke (re)branding voor jouw merk? Lees meer stories in onze services 'branding & graphic design'. Of contacteer ons.