Maatkastenonline.be zocht een digitale marketingpartner die mee z'n tanden wilde zetten in hun groeiambities. Belangrijk? Crosschannel meedenken over de volledige customer journey heen. Het doel: groeien in omzet én in regio. En laat dat net hetgene zijn waar ons team van digital marketeers graag z'n tanden in zet.
Over Maatkasten online
Maatkastenonline.be is dé online referentie voor jouw maatkasten op maat. Maatkastenonline.be beschikt over een intuïtieve online 3D-configurator, waardoor jij er zonder moeite in slaagt om jouw eigen maatkast van hoge kwaliteit samen te stellen. Daarnaast garanderen ze een snelle levering met bijgevoegd een gebruiksvriendelijke montagehandleiding, waardoor jij er in slaagt om zelf de kast te monteren. Dankzij de DIY-aanpak en de grote volumes kunnen ze een zeer scherpe prijs garanderen voor een topresultaat van schrijnwerkerskwaliteit.
Het resultaat van online marketing
+37%
meer omzet YOY
via paid ads
+107%
bestellingen via
Pinterest ads
-20%
minder adspend
op Meta ads
+42%
omzet via SEA
+64%
ROAS (Google ads)
+18%
bestellingen via SEA
UITDAGING
Maatkastenonline.be zocht een digitale marketingpartner die de drijvende motor voor hun groeiambities kan zijn. Voor hen was het belangrijk dat wij cross-mediaal konden meedenken over het volledige spectrum van online advertising. Ons plan van aanpak was dan ook om een advertisingflow op te zetten perfect afgestemd op de customer journey van hun droomklant. Dankzij onze pro-actieve houding, vlotte aanpak en jong team van enthousiastelingen, vonden ze in GBL the perfect match!
Aanpak
Fun zit in ons DNA, maar bij GBL is jouw business voor ons wel ‘serious business’, dus we werken absoluut met een doordachte methodiek. We starten altijd met een audit van je de huidige aanpak en het bevragen van de doelstellingen om een future proof communicatieplan te kunnen opstellen.
De boodschappen, zowel organisch als paid, worden op de customer journey uitgezet. Zo missen we geen opportuniteiten en maken we een sterke communicatiemix:
inspirationele content via Pinterest
brand awareness, actie/campagne-communicatie en retargeting via Facebook
bannercampagnes en doorgedreven performance max campagnes, videoadvertising, … via Google advertising
optimalisaties conversies van de website via CRO-traject
organische groei via SEO-traject om niet afhankelijk te zijn van advertising
Wij hechten zeer veel belang aan korte communicatielijnen en wekelijkse opvolging, zodat we constant kunnen evalueren en optimaliseren. Doordeweeks horen we de klant vaak over de telefoon, maar we kiezen ook voor maandelijkse stand-up meetings waar we samen de resultaten bespreken. We gaan voor open en transparante communicatie, om zo samen de vooropgestelde doelen te bereiken. Daarnaast houden we een dashboard bij om zo continue resultaten en doelstellingen in het oog te houden. Zo zijn we in de mogelijkheid om snel bij te sturen indien nodig.
We optimaliseerden bestaande campagnes en zetten het budget efficiënter in. Zo slaagden we erin om met hetzelfde budget als het jaar ervoor meer bestellingen binnen te halen via paid advertising. We kozen er ook voor om heel nauwgezet de customer journey te bekijken en bewust ook op andere kanalen in te zetten, zoals Pinterest.
Simon Wardenier, head of digital bij GBL
Heb je graag dat wij jouw digitaal marketingbudget beter laten presteren?